tirsdag den 20. januar 2015

Havregrød med sødt og salt


Tak til Dittes Morgenmadsmission for inspirationen til denne grød, der sendte min weekendmave på eventyr i smagsland. De søde blåbær og salte nødder udgør en himmelsk hitkombi, som jeg synes, du skal prøve, næste gang du spiser grød - jeg forestiller mig, det er et lige så lækkert mix på f.eks. en kold chiagrød eller en quinoa-variant. Min var en havregrød, og jeg lavede den sådan her:

Havregrød med blåbær, kokos og pistacie:

Du skal bruge:
2 dl. havregryn
4 dl. vand
2 tsk kokosmel
1 håndfuld kokosflager

Kom havregryn og vand i en gryde, og kog det langsomt op. Kom kokosmel i, når grøden er ved at have den rette konsistens. Anret den færdige grød i skåle, og top med friske blåbær, kokosflager og grofthakkede pistacienødder.

English recap: My recent porridge crush: Oatmeal topped with fresh blueberries, pistacios and coconut flakes. The combination between the salt and the subtle sweetness is like a trip to taste heaven. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar