søndag den 30. marts 2014

Ingefær-te med citron og lakrids






Hurra for en dejlig søndag; solen skinner, og jeg bager stenalderbrød og drikker hjemmelavet ingefær-te på altanen. Weekend når det er bedst. Ingefær-te står højt på min tehitliste, og hvis halsen kradser, laver jeg den ekstra stærk og krydret. I dag har jeg tilføjet lidt lakrids til min søndagseliksir, hvilket viste sig at være en ret god beslutning. 

Ingefær-te med citron og lakrids (til 2 personer):

2 dl. vand
1 halv økologisk citron i skiver
150 g ingefær (eller mere, hvis den skal være ekstra stærk)
Et par lakridsrødder

Skræl ingefæren, kom alle ingredienserne i en gryde, og lad det småkoge i 40 minutter. Hæld evt. teen igennem en si, inden du serverer, hvis du vil undgå små stykker ingefær. 

English recap: The sun is shining, and I'm making paleo bread and drinking homemade ginger tea on the balcony. Sunday at its best. Ginger tea is high on my drink hitlist, and today I added a hint of licorice, which proved a pretty good decision. For two cups you need two dl. water, 150 g. peeled ginger, and half a lemon in slices. Simply put the ingredients in a pot, and boil for 40 minutes.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar