lørdag den 12. oktober 2013

Lakridslækre raw bites

Sikke en vidunderlig oktoberdag; det er lørdag, det er pænt udenfor, og solen deler efterårskrammere ud. Det fine vejr virker som en gigantisk overskudsindsprøjning på mig, og jeg har haft en af den slags aktivitetspakkede dage, der gør, at man bliver helt tilfreds med sig selv - og måske endda planter et lille klap på højre skulder. Jeg har bl.a. syslet med at lave lakridslækre raw bites.


Efter et besøg hos Aalborgs nye, fine café, Abbey Road, hvor der bydes på rå kager og snacks i alle afskygninger, blev min lyst til selv at lave råsunde lækkerier vækket. Jeg har ladet mig inspirere af denne opskrift men justeret en del i den, alt efter hvad jeg kunne finde i skabet - og Netto. De blev tæskelækre.
.

 Lakridslækre raw bites (ca. 20 stk): 

150 g svesker
50 g tørrede tranebær
30 g havregryn
100 g mandler 
3 spsk kakaopulver
3 spsk kokosolie
1 tsk vand
Fyldende sød eller stevia
Lakridsrodspulver 
Pistacienødder
Kokosmel

Blend mandlerne, til du har en fin mel og tilsæt så svesker, tranebær og havregryn, og blend igen. Tilsæt kokosolie og kakaopulver, blend igen, og smag til med lakridsrodspulver og evt. sødemiddel. Tilsæt lidt vand, til du har den rette konsistens; den skal være tilpas klistret, så den ikke smuldrer. Til slut er det blot at forme små kugler og rulle dem i f.eks. kokos og finthakkede pistacienødder. 

English recap: What a lovely and sunny October Saturday. I'm having one of those productive days that make you feel all proud and a little self-satisfied. One of the items on my weekend to-do-list were: 'make raw bites with licorice', and so I did. I used prunes, dried cranberries, rolled oats, almonds, cocoa powder, coconut oil and shredded coconut and finely-chopped pistachios for sprinkles. They turned out pretty yummy. 


4 kommentarer:

  1. Åh, du gør mig lækkersulten! ;-)
    Det lyder lækkert - og ser super lækkert ud.

    /Linda

    SvarSlet
  2. Åh det er altså også en lækker café :) Og det ser jo super lækkert ud! :)

    SvarSlet
  3. Hmmm hvor ser de lækre ud! Og hvor lyder det lækkert. Har virkelig lyst til at prøve at lave dem her i ferien :D

    - Louise
    www.imeldascloset.dk

    SvarSlet